RSS
Post Icon

9hb

Alhamdulillah. hehee.. Happy!
Alkisahnya, kelmarin saya mendapat panggilan daripada Arulz. Rupa-rupanya, beliau (bagi pihak abang nya) ingin 'melamar' saya memberi talk kepada adik-adik yang bakal datang ke Mesir-Jordan dalam satu slot BTN.
Bila & di mana, soalan pertama saya. "Selasa, 11 pagi, Kem Meru"
Saya berfikir sejenak. Ermm, facial appoinment saya adalah pada Selasa 2.30petang. Saya google map seketika..insya Allah tak bertindan masa & sempat untuk saya bergerak dari Meru ke KL. Ok!

Tak lama kemudian, saya mendapat panggilan & emel rasmi daripada Encik Hasrizal, Pengarah Pengurus Latihan Kem Belia Negara Meru, Jabatan perdana Menteri.
Setelah bertanya serba sedikit mengenai objektif (perlulah diketahui apa objektif, kang syok sendiri cakap sorang-sorang), peta laluan, sasaran, masa dsb, ok, deal!

Tengah malam tadi baru saya menyiapkan slide, di samping menyelitkan gambar-gambar tatkala bergelar pelajar perubatan. Fokus utama saya mengenai Transformasi Sebelum, Semasa & Selepas Graduasi. Transformasi diri sebagai persediaan dari alam sekolah hingusan kepada alam dewasa berkerjaya. Yea, 6 tahun adalah tempoh transformasi itu.

Apakah azam/niat/angan-angan/tahap diri sebelum ke Jordan sama sehingga pulang membawa MBBS kelak? Adakah tahap kefahaman agama sebelum & selepas pulang kelak sama saja?? Cabaran-cabaran & sikap penuntut-penuntut semasa di sana.
Juga saya menyelitkan pengalaman-pengalaman sendiri, kawan-kawan, adik-adik juniors. Sebenarnya, pot-pet saya lebih ditekankan mengenai akademik, ponteng kelas, suasana peperiksaan.. dek banyak kes keciciran, jumlah repeat papers & repeat years yang meningkat saban tahun.

Perkongsian santai yang didahului oleh Ust Zulnunosman, graduan Mesir beberapa tahun lalu. Slot Q&A yang berkesan dek banyak soalan yang kami terima. Kesudahannya, slot yang bermula 11 pagi itu selesai hampir 1.45 petang. Dalam keadaan penat (& mengantuk) berpuasa pun, bersemangat adik-adik ni bertanya soalan eh, hehe.

Usai sahaja slot itu, saya diberi kertas oleh salah seorang tenaga pengajar di situ. "Dr tolong isi kan maklumat, yea".
Selepas tandatangan, saya dengan yakinnya menulis tarikh hari ini 09/09/2011. Yea, saya tahu hari ini 9hb, dek reminder 'KBN Meru' dalam iphone4 saya pagi tadi. Kemudian, saya menyerahkan borang tersebut.

"Dr Nurul, hari ni 9 Ogos laa, bukan 9 September" kata encik tersebut.
Opss, tersilap! Saya tersenyum sambil memperbaiki kesalahan saya. Kalau lah encik ni tahu 9/9/2011 tu tarikh ape, mesti dia kata saya berangan syok sendiri, adoilaa..*blushing*

Guess what?? Itu adalah borang claim elaun penceramah! *wink wink* RM130x2jam=RM260
Alhamdulillah, rezeki bulan Ramadan..sungguh tak sangka :)
Abah saya memang tak pernah mengizinkan saya untuk bekerja sambilan di mana-mana. Namun hari ini, yeay.. Saya dapat elaun itu hasil ceramah (baca:bebelan) saya. So, itu dikira gaji pertama saya la kan.. hehe~ 

Saya sampai beberapa minit agak lewat ke facial appoinment dek laluan sesak di pusat bandar. Well-known traffic-jammed. hectic KL.
OMG!! saya ada masa sebulan saja lagi untuk menikmati era 'single'.. ottoke? Banyak mesej 'reminder' yang saya terima. Saja nak buat saya cuak, kan.. haih.

Di saat kejatuhan USD dan Euro semakin rancak, saya memikirkan sesuatu untuk aset saya kelak. ehem-ehem, klik di sini :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 walk-the-talk:

ainshams said...

mimies: salam cik polaris :)
hehe, thanks. doakan kami. Doakan majlis yang bakal berlangsung kurang dari sebulan ni, huuu..cuak.