RSS
Post Icon

anyonghaseyo

~Dinner time~we was here

Alhamdulillah, sedar tak sedar, sudah habis 2 paper final exam. Sewaktu merangkak ke soalan ke-80 daripada 100 soalan, otak saya sudah terasa tepu. OMG, lapar nya! Maka, saya menjawab exam sambil makan coklat & air mineral. Dr Faheem dan Dr Haifa yang melepasi saya tersenyum saja.

Sebaik saja selesai exam O&G, seperti biasa, tempat yang akan diterjah adalah kedai makan. Namun, destinasi kali ini agak berbeza. Jom ke Korea! 2011 adalah tahun melawat Korea kan.. hee. Sangat jealous dengan my bestie, Cik Nyonya Wani. Oleh sebab saya tak dapat ke Korea, dapat pergi ke restoran Korea pun jadila.. huhu.

~ja jamyun~mee & red bean sos
bibimbap~nasi campur.
Chef tu mengajar kami cara makan, memang seperti dalam drama Korea, hehe.

Ja jamyun, bibimbap, mixed fried rice, shrimp fried rice, side dishes.. kesemuanya sungguh melazatkan! Alhamdulillah. Pada mulanya, kami bercadang untuk meng-order grilled meat tatkala habis menu pertama. Namun, oleh sebab masing-masing sudah kekenyangan sambil berbahasa korea dengan para pekerja, hasrat ditunda. (penangan menonton drama korea..hehe)
Licin segala menu yang di-order, termasuk mixed fried rice.

Wanita sungguh istimewa. Obs & Gyne (perbidanan & sakit puan) adalah subjek major dalam bidang perubatan. Surah An-Nisa' juga adalah surah wanita. Masya Allah. Tatkala study group & self study, saya merasakan subjek O&G sangat banyak & meluas. It's all about us. Women are complicated yet so unique.

"Ambil bidang O&G je" kata mak sejak dulu lagi. Pada saya, bidang ini memerlukan bukan saja ilmu & pengalaman, malah jihad & pengorbanan yang tinggi.

~Happy Mother's Day, mak. You are the best! Pendidik yang sabar, pendengar yang setia, guru agama yang tegas, the best supporter, the best chef I ever know. Semoga Allah sentiasa memelihara mak di dunia akhirat, memberi sebaik-baik ganjaran atas segala yang telah mak curahkan~ Always love & miss you (^_^)



Ok, let's start new window. Paediatrics world for my next paper. May Allah ease.

p/s: Tiket pulang ke Malaysia (for good), one way-no return sudah dibeli. 10/7/2011, Qatar Airways. Alhamdulillah. semoga semuanya berjalan lancar, dapat grad dengan cemerlang, insya Allah. Ameen.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 walk-the-talk:

Anonymous said...

ade restoran korea ke kat jordan ni . asal cam x pena denga un . kat mane ?? halal ke ???

ainshams said...

ader jek, baru bukak tahun lepas. Byk berjalan, luas pandangan.
Insya Allah halal. jangan order soju udahler. kat area duwar sabi', amman.

farizamm said...

Fewwitt! Ni macam dah makan besar habis exam ni. Hehe. Nampak menyelerakan! Jauhnye mkn smpai ke amman ekk..

All the best fot next paper tau! :)

ainshams said...

fariza: ni sbb da kempunan sgt nk g mkn kat sane, nk 2gu abes sume paper lambat lagi. Plus, baru abes O&G, confirm bukan trus bukak Paeds. So, release sejenak. mmg target g sane dlm keadaan lapar, so that bley makan dgn gembira. Pergi Amman utk g kedai makan ni jek, lepas makan balik.. Heh, gaya macam makan di syari3 jami3h jek..huhu~ni la penangan exam.