RSS
Post Icon

exam oh exam

Alhamdulillah, selesai 1. Masih berbaki 3 paper & 4 oral exam. 100 soalan bagi setiap paper. Fuh!
Ya Allah, permudahkanlah kami.
Terima kasih kepada yang mendoakan kami, menghantar mesej-mesej Good Luck dsb.. sangat terharu. huhu. Jazakumullahu khairan jaza'~

Time waits for no man. Nota Surgery disusun dan kini, meja dan ruangan tepi bilik saya dipenuhi dengan nota-nota dan buku-buku O&G pula. Sedang saya seronok meratah milo sambil membaca buku 10Teachers, tiba-tiba saya terhenti. Eh, apesal sejak tadi page ini diulang-ulang tapi, tak faham apa-ape? Uwaaa.... Otak, silalah bekerja dengan sangat cemerlang, banyak yang perlu dikhatamkan. Lantas saya menelefon mak, meluah perasaan T__T

Me: Mak, sedihnya.. baca dari tadi tapi tak masuk-masuk! Uwaa..
Mak: Tak pe. take your time. Otak terkejut lepas Surgery kot. hehe. (see, she will always comforts me)
Me: Alaa, baaaaanyak lagi kene cover. Baru nak mula O&G..
Mak: Haa, rebus jek buku-buku dan nota tu. Minum. hehe
Me: haha. Tak boleh, buku Ain semua ori, sayangla, dahle mahal. Nota tu tulisan sendiri (surely ala-ala 'tulisan doktor', hehe).
Mak: Gi munim madu, kunyah kismis. (mak memang tahu hobi anaknya=makan)


Kebiasaannya, di waktu saya terasa agak tensi, mak akan suggest 'gi makan coklat banyak-banyak', 'Dah makan ais krim?', 'Bulan ni dah shopping ke belum?' haha. Terapi duniawi tidak ditinggalkan, yang pasti, 'terapi ruhi' sentiasa diutamakan, insya Allah.

~Seronoknya saya sewaktu zaman kanak-kanak..senyuman ikhlas menayang gigi yang baru bertakhta,
tak perlu tensi dengan pelbagai hal~


Ada junior bertanya saya, "area exam ni, akak makan tak? Jangan makan maggi je"

Huhu. terima kasih atas keprihatinan. Oh, saya tak makan maggi (setakat nak merase 2sudu bolehlaa). Sewaktu study group, kami akan order 'nasi briyani free delivery' atau fast-food yang lain. Yang pasti, jika di rumah, akan memasak se-simple yang boleh, namun nutrisi seimbang. Contohnya; sup, paprik, tom yam, rebus lauk + salad/gratted carrot with slight lemon juice, bening (jawa stail) dll. (lauk dan sayuran boleh disekalikan dalam satu masakan. mudah & ringkas. menu versi exam. hehe)


Insya Allah esok (Jumaat, 29 April 2011) akan diadakan Pilihan Raya PERMAI untuk sesi kepimpinan 2011/2012.

Erm, kenapa saya merasakan suasana mengundi & kempen kali ini kurang hot?? Oh, adakah kerana saya 'kini menjadi golongan ashabul kahfi dek imtihan nihaie'? Kurang kedengaran manifesto daripada calon-calon, maka saya tidak tahu apakah misi yang ingin mereka jalankan bagi kepimpinan akan datang. Kurang mesej-mesej telefon untuk memilih calon sekian-sekian. Calon-calon juga 'mungkin' tak sempat nak menziarahi ahli-ahli, memperkenalkan diri dsb bagi meraih undi. Apapun, Selamat mengundi!


*keluar mengundi buat kali terakhir di Jordan..takkan nak buat undi rosak, kan.. hehe.

Kepada calon-calon, persiapkan diri & minda, perbanyakkan membaca isu-isu kepimpinan zaman Rasulullah SAW, para sahabat dan kepimpinan kini. Semoga menjadi panduan buat kalian tatkala menerajui kepimpinan akan datang. Pemimpin harus berusaha menguatkan jiwa dengan tahajjud. Banyak urusan dan situasi yang tidak terjangka di hari muka, hanya rahmat Allah yang akan menguatkan kalian. Selamat bertanding!

Entri lalu berkenaan kepimpinan & PR~Bekalan pemimpin, Undian, Kempen & PR, nasib perlembagaan persatuan.




Ok, jom sambung study :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 walk-the-talk:

Unknown said...

sempat lg update blog tu k ain.
all the best. :)

ainshams said...

hehe. peri & post-surgery exam agak stress, nk mula baca O&G pon kne dpt feel dlu. so, update utk tatapan fmly tercinta :)