RSS
Post Icon

twinkle twinkle

My last pediatric on-call~yippie!! (^_^)

Jika tadi sempat membuat pelbagai tugasan rumah, tapi kini..sekelip mata kami bergelapan tatkala sedang menunaikan solat maghrib..black-out again. Melihat kepada tingkap di luar rumah..herm, kawasan Zamzam sedang dalam kegelapan.
Tetibe teringat "Allahu nurussamawati wal ard....nurun 3la nur" Cahaya sangat penting!

Oh, saya perlu bersiap untuk ke on-call. Maka, terima kasih kepada 'tudung ekspress' tajaan Aryani.. hehe. Tak perlu menelek di cermin (dah gelap, tak nampak apepun..huhu), tudung yang tak perlu digosok, namun, insya Allah tudung tetap terbentuk. eceh! promote pulak.. haha. Besar kemungkinan, inilah tudung yang akan dipakai sewaktu HO kelak, ringkas & selesa.

Sepanjang perjalanan saya dan Anis ke Princess Rahmah Pediatric Hospital, seluruh alam Irbid bergelapan. Baru sekejap Allah tarik nikmat cahaya. Ini cahaya yang jelas pada mata kasar, apatah lagi nikmat cahaya Iman & Islam yang sangat bermakna dalam hidup kita selaku Muslim, perlu dipelihara sebaik mungkin. Apa guna ada mata dan hati, tapi buta daripada melihat cahaya kebenaran.

"Kenapa lah hosp tak black-out, kalau tak, boleh jadi alasan untuk skip on-call malam ni..haha" kata Anis.

Alhamdulillah, last night was our last pediatric on-call and this week will be our last pediatric round at hospital as medical students, insya Allah. The exam is around the corner, so many things I don't cover yet. May Allah ease.

"Aku harapkan hosp yang black-out, tup-tup, ko plak yang black-out" kata Anis kepada saya tengah hari tadi.
Oh, saya dah breakfast ma3janat selepas Morning Report pagi tadi but, how come during the ward round at about 11am, I did see twinkle twinkle with flash of light, feel showers of sweat, absolutely cold face & then.....herm. Hypoglycemic symptom.

Teringat kata mak, 'Eit, doktor pun pengsan..kesian la pesakit-pesakit penat menunggu turn'

Moral of the story~malang tak berbau, please always bring your chocolate snack in your lab coat.

Bulan februari sangat sinonim dengan sambutan Valentines. Banyak teddy bear, bunga-bungaan cantik dan beraneka coklat yang dijual. Oh, saya suka akan teddy bear, saya suka akan bunga dan saya suka akan coklat (esp Ferrero Rocher & Cadburry Roses)!!! Tapi, saya tak suka sejarah Valentines.

My 25th birthday gift~thank you *y **an***

Hukum meraikan Valentines, semua sudah maklum..namun, perlu diketahui juga mengenai.... clik here.

Happy Birthday~ucapan yang acapkali diucap kepada sesama manusia pada ulang tahun hari lahir. Bagaimana dengan 'birthday' Junjungan Mulia Muhammad SAW?

Alhamdulillah, hari Selasa ini cuti sempena Maulidur-Rasul. Ini membuatkan saya terfikir kembali, apa yang telah saya lakukan untuk melayakkan diri saya mendapat syafaat Muhammad di akhirat kelak..? bersambung di entri seterusnya...Sollu 3lan Nabi~

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

5 walk-the-talk:

Ain Mardhiah said...

saya baru baru lepas pengsan haritu. malu giler kot.. ;p

ainshams said...

ainul, 4th yr dlu slalo la wat drama cmni. tp, by time da ok & wat prophylaxis action :P
tup2, aritu sejarah berulang kembali. dhle Dr tu mmg berkenan dgn name akk.. kali ke-2 round dgn dia, dia trus perasan kehadiran akk. lg la segan! haish..

littlekhalifah7 said...

apekah itu bintang2 di langit malam?? thee..hee..hee.. :D

ainshams said...

dijamin: ehem. hehee..bintang2 yg indah berkelipan di langit malam..lalalaa~

littlekhalifah7 said...

cewah.. tgh spring ke kat sane skrg ni? berbunga2 je bunyi :p

cane blh blackout? kan orang dah pesan, jgn lupe makan. dahle skeping.

fi amanillah..