RSS
Post Icon

kisah seminggu

internal medicine osce camp with my friends
(post-terawikh project)

Seminggu lepas saya menyibukkan diri dengan persiapan untuk exam. Cuak yang tak terkata. Banyak yang tak disentuh. Banyak yang tak tahu. Itu belum dikira yang dah dibaca tapi tak diulang, tak diingati. Waa... sangatlah risau!! Notes yang bertimbun, dengan buku tebal-tebal yang perlu dikhatamkan.. banyak perlu diketahui, belajar teruk-teruk 2 bulan (ye ke? =P), tapi.. exam hanya 1 minit untuk setiap soalan mini osce (ada 13 soalan + 2 sets evaluation cases) & 6 minit stesen osce (ada 3 stesen). Konklusi~Doktor perlu tenang dalam kepantasan berfikir dan bertindak, seminit menentukan hidup mati pesakit (walaupun semuanya kuasa Allah). Hopefully to be a safe doctora muslimah, insya Allah.

Alhamdulillah, my 1st rotation for final year is over. Result baru keluar tadi, alhamdulillah3x. Sujud syukur pada-Mu. Berkat doa mak abah dan insan-insan yang mendoakan ditambah dengan berkat Ramadan Al-Mubarak.

Khamis lepas usai debaran exam, bermulanya projek batch bersama-sama kawan-kawan final year. Ramadan & Aidilfitri terakhir di Jordan, insya Allah. Iftor mega sempena habis 1st rotation dan sambutan hari lahir, pembahagian giliran iftor rumah-ke-rumah, pembahagian tilawah Al-Quran, plan untuk majlis khatam Al-Quran dan solat tarawikh berjemaah pada malam 27 Ramadan, projek BBQ+sate raya..dsb, huhu~Terima kasih atas kerjasama semua selama planning & pembahagian tugasan dijalankan. (tiba-tiba jadi Project Manager, hehe). Semoga berjalan lancar, lebih merapatkan ukhwah sesama kita selain meninggalkan kenangan manis berharga buat kita, ameen.
handmade hawaian pizza~fresh from oven

Weekend, tiba-tiba rindu sangat-sangat pada mak.. i wanna eat my mum's pizza!! T_T
Maka, ini percubaan pertama..selama ni tolong bakar & makan jek. hehe. Presenting from mum's style. Erkk..kekenyangan saat berbuka puasa pelbagai juadah bersama adik-adik junior yang bertandang ke rumah. tahmid (^_^)

Mak: masak ape untuk kawan-kawan batch semalam?
Me: Menu utama nasi minyak plus side dishes~Smiley Salad (mesti ada western jugak) =PSmiley Salad~with crab ^_^

Bulan Ramadan bulan mendidik jiwa..ayat yang biasa didengari. Tapi, jika 'didikan' itu tiba.. memang susah nak diuruskan, kadang-kadang kita melatah dengan ujian. Astaghfirullah! Ramadan sudah berada di fasa ke-2, jom semarakkan dan hidupkan amalan ibadah di bulan ini, mudah-mudahan kita akan menjadi hamba yang lebih baik selepas Ramadan ini, insya Allah.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 walk-the-talk:

MaUt said...

Ain, mantapla pizza tu..boleh ajar aku nih hehe

Moga ko berjaya dengan cemerlang dalam exam yang lepas..dapat marks mantap2 !

Selamat mengharungi surgery yang memang best, hehe aku dulu paling suka surgery, sila hafal sampai boleh jawab dengan melompat lompat ya..

take care ! miss u

ainshams said...

farah: ameen. alhamdulillah..marks okla. x sangka maa.. rezeki.
aku br nk set mind utk surgery ni, br tiup2 habuk browse & buku bailey&love.. 1st day dah berjodoh dgn dr Rami yaghan.. memang sedap kne tebuk2 sampai berlubang2 dgn dye.. ngeh3..
yeah, semangat surgery!! nak blk Msia da..huhu

bley, no hal..pizza tu senang jek..hihi.